پارس حیان در یک نگاه

1361

سال تاسیس

14

برند

35

ساب برند

پارس حیان در یک نگاه

شرکت داروسازی پارس‌حیان یک گروه دارویی-بهداشتی با بیش از ۴۰ سال قدمت است که توسط دو تن از دانشمندان سرشناس، محقق و اساتید دانشگاه‌های فرانسه و ایران، سرکار خانم‌ها دکتر رقیه گلوبندی و دکتر زهرا گلوبندی در سال ۱۳۶۱ تأسیس گردیده است و به نوآوری، کیفیت، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی شهرت دارد. این شرکت بیش از ۱۰۰۰ محصول را در قالب ۱۴ برند و ساب‌برند به مصرف‌کنندگان ایرانی و همچنین کشورهای روسیه، عراق، کویت، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، لبنان، عمان و ارمنستان عرضه می‌کنند. بیزنس‌های اصلی این گروه معظم دارویی-بهداشتی به شرح زیر می‌باشد:

  1. کسب و کار محصولات مراقبت‌شخصی (Personal Care): مانند انواع شامپوها وشوینده‌ها، نرم‌کننده، صابون، خمیردندان، کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و غیره.
  2. کسب و کار محصولات تخصصی بهداشتی (Cosmeceutical): آن دسته از محصولات بهداشتی که بخاطر کارکرد آن توسط پزشکان پوست و مو نیز نسخه می‌شوند مانند شامپوهای ضدریزش، ضدآفتاب تخصصی، محصولات پوست خشک و اگزما، محصولات تخصصی پوست چرب و محصولات تخصصی روشن‌کننده پوست.
  3. کسب و کار محصولات دارویی و مکمل (Pharmaceutical): تولید محصولات مکمل‌های تغذیه‌ای و طبیعی با فرمول‌های نوآورانه و خاص، از مهم‌ترین دستارودهای داروسازی پارس‌حیان می باشد.
  4. کسب و کار محصولات پروفشنال (Professional): محصولات مراقبت پوست و مو که برای روتین‌های خاص مراقبت پوست و همچنین مراقبت مو استفاده می‌شوند.
  5. کسب و کار همکاری استراتژیک و تولیدات سفارشی: در حال حاضر در قالب چند قرارداد استراتژیک، برای چند برند بزرگ جهانی در داخل ایران در کارخانه پارس‌حیان تولید سفارشی صورت می پذیرد.
  6. کسب و کار لجستیک: این شرکت در داخل ایران، سیستم مدرن و مجهز لجستیک کراس‌داک را در اختیار دارد و امکان توزیع به سراسر کشور را دارد.

مهم‌ترین دستاوردها و اعداد کلیدی این شرکت عبارتند از:

  • رتبه ۱ محصولات سالم و ایمن: کسب جایزه طلایی معتبر تولید محصولات ایمن و سالم در سال‌های متعدد
  • رتبه ۱ صادرات: جایزه طلایی صادرکننده نمونه ملی و استانی در سال‌های متعدد
  • رتبه ۱ تکنولوژی: فعالیت گسترده در نانوتکنولوژی و اخذ جوایز متعدد و ثبت محصولات در دیتا بانک جهانی نانو
  • پیشرو در کارآفرینی: راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف و ایجاد اشتغال ( تقدیر شده به عنوان “بالاترین درجه موفقیت در کارآفرینی” در اجلاس کارآفرینان مالزی )
  • پیشرو در مسئولیت‌اجتماعی: فعال در زمینه کمپین‌های مبارزه با سرطان پوست، مراقبت از بیماران پوست خشک و اگزما، کمپین‌های محیطی صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش مصرف کاغذ و نظایر آن، حمایت از دانش‌آموزان مستعد در مناطق محروم
  • پیشرو در همکاری‌های بین‌المللی: عقد قراردادهای عظیم با شرکت بزرگ جهانی برای تولید سفارشی و همکاری استراتژیک ( تقدیر شده به عنوان “تأمین‌کننده مسئولیت پذیر” از سوی شرکت‌های بین‌المللی )